вторник, 7 юни 2016 г.

Грижа за косата

Здравейте, прелестни мои!
Днес ще си поговорим за косата и грижите за нея. Аз винаги съм имала много дълга коса (с изключение на един злощастен период, в който исках да експериментирам и си бях отрязала съвсем късо по моите стандарти косичката).
 А такава коса изисква и много грижи, като под „грижа“ определено не визирам слагането на много химия по нея – тя я кара да изглежда добре временно и я прави много гладка и блестяща, но след спирането й за известен период се виждат същинските последици.
Аз доста време пренебрегвах това и я мих със силни шампоани, които я отслабиха и я направиха лесно чуплива и поддатлива на цъфтежи... Много гаден проблем, който няма оправяне по друг метод, освен ножицата. Щрак, щрак, щрак... Отчасти отстраних нацъфтялото (не исках да я подкъсявам драстично затова всеки месец ми отрязват мъничко, колкото сърчицето ми прежали). По съвет на една дама, която е дерматолог по професия и моя добра приятелка, решително смених всички шампоани, балсами и маски, които до момента имах и обичах и останах само с три основни продукта – един био шампоан, едно флаконче арганово масло и една кутия кокосово масло за кожата ми.
Био шампоан с Алое вера за суха коса на Urtekram
Шампоанът е.... Възхитителен. Обожавам го! Марката е от Дания, а продуктът се води био. Икономичен е, ароматът му е съвсем лек и почти не се усеща - нещо като портокалов е (или пък запушеният ми редовно нос ме лъже). Като усещане не изсушава косата ( от опит знам, че доста шампоани уж предназначени за суха коса досега са ми я „пресушавали“ допълнително), много е лек и макар да не прави огромна пяна чудесно си върши работата. Най-хубавото е, че е подходящ за вегетарианци(и вегани).




Тук е съставът му.

Арганово масло на Wooden Spoon
За Дървената лъжичка мога да говоря само с обич – български продукти, при това уникално добри. Създадени със любов към красотата, но и към здравето – точно, каквото винаги съм търсила!
Използвам аргановото масло
 при всяко миене на косата (в момента я мия веднъж на 5-6 дни).





Първият начин е да намажа цялата си коса и да я оставя да предстои около 3-4 часа със душ-шапка за да поеме добре косата, а вторият е за моментите, когато нямам време – първо я измивам добре, а после докато е затоплена я напръсквам със маслото по същия начин, както преди поставях кристали и силикон. Единствената уловка тук е, че косата не попива веднага и трябва човек да си ходи с леко мазна коса, която обаче поема маслото след преспиването на вечерта и на сутринта е... Като на фея!
Кокосовото масло е за спешни случаи – използвам го за готвене, за мазане на ръце в случай на прекалено изсушаване и понякога за изгаряния (установих, че наистина помага на кожата да се съвземе много по-бързо при слънчево, а и при изгаряне докато готвех)







"Късият" ми период

И зимна снимка на "дългата версия" на гривата ми

А вие, прелестни, какви продукти използвате за поддръжка на косата си?

Няма коментари:

Публикуване на коментар