сряда, 24 февруари 2016 г.

Красота и... хранене и спорт!

„Красотата идва отвътре!“ или  „Истинската красота е вътрешната!“ и още много подобни фрази виждаме или цитираме всекидневно всички. Време е да започна...
Да, красотата идва отвътре и не мисля, че това визира само отношението към околните, душевността или доброто сърце. Това определено има връзка с нашето здраве и цялостно състояние. Когато си здрав - то ти си едно прекрасно същество, сияеш, имаш желание да помогнеш на другите около теб, приятелски настроен си и това си личи отдалече.


Спортувам всекидневно и наистина внимавам с какво се храня. Не искам в този пост да навлизам в обичайните клишета за диетите, калориите и продуктите, просто защото не смятам, че е нужно. А и освен това ми е скучно да си броя калориите и да треперя пред хладилника или шкафа със сладките... :) И е ненужно не само на мен, но и на вас.
Единственото, което ще повторя от всеизвестните факти е, че тялото и кожата ни се нуждаят от витамини, минерали и течности. 


За спортът и движението
Една голяма част от вас знаят, че 2/3 от моят ден преминава в движение. Танцувам поне по 2 часа на ден активно. Правя стречинг, когато имам свободно време или пък йога. Ходя на фитнес при всяка възможност и като цяло много обичам да вървя. Да се изпотя и да имам мускулна треска за мен са приятни неща, а не гадни и отвратителни явления. И да... аз подкрепям с две ръце, че “strong is the new skinny”.  Когато бях по-малка имах периоди, в които не се движех – цялата ставах на пъпчици и се отпусках, настроенията ми бяха в двете крайности, а шкафът с тайните запаси сладкиши ми беше едновременно любимо и позорно място. Днес знам, че колкото повече се движа, толкова по-здрава, по-гъвкава, с по-мека коса и в по-добро настроение съм.  Не съм слаба, но не съм и дебела. Обичам тялото си. Имам самочувствие, че съм красива жена! И нямам желание да се натъпча с junk food... :)




Лично отледаната ми балконска целина :)
За течностите
Когато пием достатъчно вода кожата става прекрасна – мека, чиста, нежна. И тук визирам чистата вода – минерална, изворна, а не пиенето на чай или кафе. Просто не е същото. Водата пречиства организма ни от токсините и всичко, което трябва да бъде изхвърлено. Сещате ли се, че има дори такава реклама на една известна марка българска минерална вода (чаша пълна с черни топчета-токсините). Ако осъзнавате, че не пиете достатъчно течности, носете си малка бутилка вода навсякъде с вас – аз правя така и това определено много ми помага. И тъй като не говоря това просто така – от месеци спазвам режим на водата и кожата ми видимо е станало по-свежа, а аз се чувствам чудесно.


За храната
Незаменима част от храненето са плодовете, зеленчуците и всичко свежо. Лично аз съм вегетарианка, от разновидността, която яде риба.
Най-често през деня ми има една порция овесени ядки и банан за закуска, на обяд най-вече има салата и ориз или супа, а за вечеря оставям рибата и още някакви пресни зеленуци. Всеки момент, в който почувствам глад през деня, си хапвам малка порция плодове, оризови бисквитки или пия чаша вода.
И запомнете - няма нищо лошо, отвреме навреме да си позволите по някое късче от любимото лакомство, но не и да се натъпчете с него :)

За витамините и минералите
Всеки от витамините и минералите играе роля за подобряване на общото състояние на тялото ни.
Витамин А, Е,
D, B, C, както и цинкът от групата на микроелементите са най-важни за външния вид. Всички знаят или поне са чували откъде могат да си ги набавят. Ще повторя, че не възнамерявам да копирам и пейст-вам някой списък с храни в този пост. Само ще кажа на това място – от ОГРОМНО значение е да приемате голямата част от списъка чрез вашата храна, а НЕ чрез таблетки, дражета, шампоани и всякакви изкуствени помади. Те помагат, ако сте в крайна нужда и организмът ви е силно изтощен... Така че – когато подобрим хранителният си режим, в рамките на месец и половина започват да се усещат първите ефекти, а моят личен опит показва, че около 3 месец усещането за собственото тяло, кожа, коса и нокти значително се променя. В тази връзка ще споделя, че често използвам, колкото е възможно по-непреработени форми на козметика, например трици за лице, правя маски от плодове или се мажа с хума.



Надявам че, че съм ви била полезна, споделяйки малка част от собствения си живот и мисли.

Няма коментари:

Публикуване на коментар